Garantie & klachten

We doen er alles aan om te zorgen dat je tevreden bent met sokkenzaak.nl. Het kan toch soms voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Dat willen we zo snel mogelijk oplossen natuurlijk. Hieronder vind je alle informatie over garanties en klachten.

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor je aanspraak kunt maken op de garantie.Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Fabrieksgarantie

Wij staan voor kwaliteit en onze producten behoren een redelijke levensduur te hebben. Dit neemt niet weg dat er door het dragen op plekken waar veel wrijving ontstaat, slijtage kan optreden. Slijtage wordt versneld door intensief gebruik, niet goed passende schoenen of onjuist wassen van de sokken. Het kan ook soms voorkomen dat er een fout is gemaakt tijdens de fabricage van de sokken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan slecht of loslatend stiksel, zwakke garens, fouten in overgangen of het rafelen van de randen. Wanneer dit het geval is zullen er bij de sokken slijtage of gebreken verschijnen op plekken waar deze normaliter niet hoort te ontstaan. In dat geval kun je een beroep doen op het recht op garantie en zullen we samen met de fabrikant deze fouten rechtzetten en ervoor zorgen dat je alsnog een goed product thuisbezorgd krijgt.

Beschadigd ontvangen?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat onze sokken tijdens de reis naar jouw voordeur beschadigd raken. Gelukkig is dit zeldzaam maar het kan gebeuren dat tijdens de levering schade aan product(en) ontstaat. Neem in dat geval contact met ons op via e-mail of telefoon. Wij zullen dan zo snel mogelijk ervoor zorgen dat je uiteindelijk de bestelling keurig ontvangt zoals we hem verstuurd hebben.

Garantie-retour procedure

✓     Stap 1: Neem altijd eerst contact met ons op, zodat we het probleem met de sokken kunnen bespreken en een geschikte oplossing kunnen vinden.

✓    Stap 2: Naar aanleiding van het contact zullen we je vragen om de beschadigde sokken retour te sturen Zie retourneren pagina voor meer info hierover.

✓     Stap 3: Wanneer wij de retourzending ontvangen, word je hiervan per mail op de hoogte gesteld. Zodra we het product hebben bekeken en geconstateerd hebben dat je klacht inderdaad terecht is, sturen we al dan niet in overleg met de fabrikant een vervangend product toe.

✓ Stap 4: Wanneer de klacht niet geheel duidelijk is, laten we het product bekijken door de fabrikant. Dit kost uiteraard wat extra tijd.

Wat valt niet binnen de garantie?

Wanneer de sokken slijtage vertonen ten gevolge van veelvuldig of onjuist gebruik, valt dit niet onder de fabrieksgarantie. Slijtage bij alleen de grote teen of hiel, een losgetrokken boord of gaten veroorzaakt door motten of teennagels zijn voorbeelden van beschadigingen die niet onder de garantie vallen. Vooral te scherpe teen nagels kunnen gedurende één actieve dag al een dunne plek in de sokken veroorzaken. In dit geval vervalt het recht op garantie.

Webwinkel Keurmerk

Wij zijn met onze webshop aangemeld bij het Webwinkelkeur.nl. Door ons conform de eisen van de markt en deze partij te houden aan de regels en wetten die van toepassing zijn op webshops, kun je bij ons erop vertrouwen dat je ontvangt wat je koopt. Ook gaan we op een serieuze manier met klachten en/of garanties om. Je vind sokkenzaak.nl op webwinkelkeur via de volgende link -> Webwinkelkeur.

Klachten

We doen er alles aan om te zorgen dat je tevreden bent met sokkenzaak.nl. Het kan toch soms voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Als iets niet naar wens is en je toch een klacht hebt dan raden we je aan deze eerst bij ons kenbaar te maken via email: [email protected]. Wij reageren dan zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, inhoudelijk op je klacht.

We proberen altijd eventuele klachten naar tevredenheid op te lossen. Mocht het desondanks toch gebeuren  dan we er samen niet uitkomen dan is het goed om te weten dat wij aangesloten zijn bij Stichting WebwinkelKeur. Als een klacht niet door ons binnen 14 dagen opgelost kan worden heb je via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/ de mogelijkheid een geschil in te dienen.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan heb je dus de mogelijkheid deze te deponeren via dit platform van de Europese Unie.