Garantie en Klachten

Alles over garantie en klachten

Transparant en fair voor iedereen.


Garantie


Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor je aanspraak kunt maken op de garantie.

Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.


Klachten


Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@sokkenzaak.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


Fabrieksfouten


Al onze sokken en kousen behoren een redelijke levensduur te hebben. Je mag hierbij verwachten dat de sokken uiteindelijk slijten op plekken waar veel wrijving ontstaat. Dit kan ontstaan bij veelvuldig gebruik of te grote schoenen.

Het kan echter zo zijn dat er een fout is gemaakt bij het fabriceren van de sokken. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan slecht of loslatend stiksel, zwakke garens, fouten in overgangen of het rafelen van de randen. Wanneer dit het geval is zullen de sokken slijtage of gebreken vertonen op plekken die je niet zou verwachten. Je kan in dat geval een beroep doen op de garantie en we zullen dan ook samen met de fabrikant de fouten rechtzetten zodat je een goed product in huis krijgt.


Garantie retour procedure


Stap 1: Neem altijd eerst contact met ons op, zodat we het probleem met de sokken kunnen bespreken en een geschikte oplossing kunnen vinden.

Stap 2: Naar aanleiding van het contact zullen we je vragen om de beschadigde sokken retour te sturen.

Stap 3: Wanneer wij de retourzending ontvangen, word je hiervan per mail op de hoogte gesteld. Zodra we geconstateerd hebben dat je klacht inderdaad terecht is, sturen we in overleg met de fabrikant een vervangend paar sokken toe.

Stap 4: Wanneer de klacht niet geheel duidelijk is, laten we het product bekijken door de fabrikant. Dit kost uiteraard wat extra tijd.


Sok problemen, maar niet van ons?


In het geval dat je een klacht hebt over sokken die niet in onze webshop gekocht zijn, raden we je aan om de desbetreffende verkoper hierop aan te spreken. Uiteraard helpen we je wel graag met het vinden van oplossingen voor eventuele voet problemen die met andere sokken je huidige sokken niet verholpen worden.


Wat valt niet binnen de garantie?


Wanneer de sokken slijtage vertonen ten gevolge van gebruik of onjuist gebruik, valt dit niet onder de fabrieksgarantie. Je kunt bijvoorbeeld denken aan slijtage bij alleen de grote teen of hiel, een losgetrokken boord of gaten veroorzaakt door motten.

Vooral een te scherpe teen nagel kan gedurende een actieve dag al een dunne plek in de sokken veroorzaken. Teen nagels zijn nou eenmaal sterker dan sokken en kunnen bovendien erg scherp zijn.